German Innovation Award 2019: GEZE vinder endnu en gang med TS 5000 SoftClose

Og vinderen er… GEZE TS 5000 SoftClose! For anden gang i træk tildeles GEZE den eftertragtede German Innovation Award, der uddeles årligt af German Design Council. Vores utroligt kraftige og dog blide TS 5000 SoftClose dørlukker viser endnu en gang, hvad GEZE står for: innovative produkter made in Germany.

Konkret innovation: TS 5000 SoftClose

GEZE dørlukker TS 5000 SoftClose

GEZE TS 5000 SoftClose dørlukker imponerede den ærede jury i særdeleshed på grund af den høje grad af fleksibilitet. © GEZE GmbH

Innovation er en meget abstrakt term. Derfor har German Innovation Award gjort det til en målsætning at gøre innovation synlig og konkret. Igen i år gav German Design Council prisen til produkter og løsninger, der særligt er kendetegnet ved én ting: de er brugercentrerede og giver rigtig merværdi sammenlignet med eksisterende løsninger. ”GEZE TS 5000 SoftClose dørlukker imponerede den ærede jury i særdeleshed på grund af den høje grad af fleksibilitet. Afhængigt af brugerens behov kan dørens låsefunktion indstilles individuelt eller dørfløjen kan stoppes på sidste åbningsniveau. Det gør det muligt for døren at lukke selv under meget vanskelige forhold,” fortæller German Design Council.

Pålidelig, sikker og stille lukning af døre – for en lang række anvendelser

Takket være den optimerede lukkeprocedure, trækkes døren sikkert og pålideligt ind i låsen med betydelig styrke. Selv under blæst og fugtige forhold, fx ved slusesystemer i parkeringskælder indgange eller trappeopgange. TS 5000 SoftClose dørlukker er også det helt rigtige valg, hvor døre skal lukke stille og sikkert – det være sig i klinikker, hoteller eller lejlighedskomplekser. Langsom dæmpning af døren før lukkeposition nås forebygger at den smækker. Slut-lukkehastigheden er let og fleksibel at regulere via en ventil.

Prisen overrækkes til GEZE Managing Director Gerald Haas til prisoverrækkelsen

Alle prisvinderne blev hædret til den festlige galla på Technikmuseum i Berlin. 350 gæster fra forretningsverdenen, politikere og medierne havde takket ja til den eksklusive invitation den 28. maj 2019. Gerald Haas, Managing Director Research & Development hos GEZE, tog imod prisen med stor glæde og stolthed. ”Denne pris gør det endnu en gang klart, at vi som en familievirksomhed har sikret os en solid plads i Tysklands top af innovative virksomheder. Det er vores mål at skabe boliger og arbejdspladser, der er værd at opholde sig i og på, og det er derfor vi utrætteligt arbejder på at gøre vores produkter endnu mere intelligente.”